FANDOM

Abeke to jedna z głównych postaci w Spirit Animals. Jest wyborną łuczniczką. Pochodzi z Nilo. Przyzwała Urazę.

Osobowość

Abeke jest bardzo odważną dziewczyną i doskonałą łowczynią. Jest ufna, na początku naiwna i sympatyczna dla wszystkich. Jej więź z Urazą jest naprawdę silna. Przyzwyczaiła się do otaczających ją lasów. Stara się jak najbardziej zaimponować osobom ze swojej drużyny, zdobyć ich zaufanie. Lubi wykonywać wszystko jak należy i słucha poleceń Tarika. W czasie serii uczy się rozważnego podejmowania decyzji.

Wygląd

Dziewczyna jest wysoka jak na swój wiek. Ma ciemne włosy, brązowe oczy i ciemną skórę. Często chodzi w brązowej sukience i koszuli. Na barki zakłada swój Zielony Płaszcz, bo należy do organizacji.

Historia

Zwierzoduchy

Ich ojciec, Pojalo, znacznie preferuje Soamę ponad Abeke, choć Abeke została uznana za jedną z najlepszych i najostrzejszych myśliwych w jej wsi. W dniu ceremonii Nektaru przywołuje Urazę i niemal natychmiast po tym trafia w ręce Zdobywców. Podczas pobytu na statku zaprzyjaźnia się Shanem, ale szybko zdaje sobie sprawę, że jest ona po złej stronie wojny. Choć nie zyskała całkowitego zaufania pozostałych dzieci, później okazuje się odgrywać istotną rolę w pokonaniu Zdobywców. Abeke zaprzyjaźnia się z pozostałymi dziećmi.

Polowanie

W tej książce pozostałe dzieci nadal nie ufają jej ze względu na długi czas, jaki spędziła w rękach Zdobywców. Abeke poznaje Finna, który prowadzi ich w do Żelaznego Dzika. W czasie wędrówki atakują ich Zdobywcy. Grupa rozdziela się - Conor i Rollan poszli z chorym Tarikiem, podczas gdy Abeke i Meilin zostały z Finnem. Przy poszukiwaniu Conora i Rollana (którzy byli w Trunswicku), Meilin powoli uczyła się ufać Abeke. Gdy dotarli do kontrolowanego przez Zdobywców Trunswicku, uwolnili Rollana i Conora z więzienia i uciekli do Glengavin, gdzie dzik Rumfuss był zniewolony. Podczas pobytu w zamku Abeke została uprowadzona przez Devina i Karmo. Kiedy reszta grupy ją uwolniła, Conor zdobył już Żelaznego Dzika.

Wzloty i Upadek

Na początku książki, Abeke znajduje się z Merlin w niewoli na statku Zdobywców. Gdy ucieka z Shanem bardzo chce, by przyjaciółka dołączyła do nich, lecz także się obawia konsekwencji.

Relacje

Shane

Na początku serii, Abeke jest przyjaciółą Shane'a. Shane został jej trenerem. Ale w końcu Abeke zdaje sobie sprawę, że stoi po złej stronie więc, dołączyła do Zielonych Płaszczy, ale źle się czuła po opuszczeniu Shane, bo był "jedynym, który naprawdę ją doceniał". Gdy Conor pyta, kto to Shane, Abeke zawstydza się i nie odpowiada na to pytanie. Wierzy, że Shane w głębi serca jest dobry i myśli, że stoi po właściwej stronie. Chociaż w 6 części dowiaduje się, że jest on Pożeraczem, wybacza mu przed jego śmiercią i dalej kocha jak brata.

Conor

Abeke bardzo dobrze dogaduje się z Conorem. Była zawstydzona, gdy pomagał rozcierać jej odmrożone stopy.

Meilin

W ciągu pierwszych kilku książek, Meilin jest osobą, która najbardziej nie ufa Abeke. Meilin często podejrzewa ją o szpiegostwo, ale jej zachowanie zmienia się, gdy dowiaduje się, że Abeke nienawidzi Zerifa tak samo jak Meilin. Abeke próbowała wiele razy, aby Meilin jej zaufała.

Rollan

Rollan ufa Abeke. Mimo, że tylko tolerował ją na początku, bo należała do Zdobywców. Była pierwszą osobą której chłopak opowiedział o swojej Ceremonii Nektaru i jego spotkaniu z Zefirem. W drugiej serii Spirit Animals: Upadek Bestii razem z chłopakiem próbuj a odnaleźć garstkę pozostałych Wielkich Bestii: ratują Ninani oraz Cabaro, lecz ich wróg zabiera Telluna.

Ciekawostki

  • Z całej grupy ona i Uraza mają najsilniejszą więź.
  • Jest Tancerką Deszczu.
  • Gdy była mała próbowała jeździć na wielbłądzie, lecz potwornie się tego bała, wtedy pomogła jej siostra, Soama. Mówiła o tym pod koniec tomu Naprzeciw Falom.

Galeria