FANDOM

Abeke
Abeke
Płeć Kobieta
Wiek 11/12/13 lat przez całą serię
Tytuły towarzyszka Urazy
Zwierzoduch Uraza (lamparcica)
Rodzina Pojalo (ojciec)

Soama (starsza siostra)

Przyjaciele Shane, Conor, Rollan, Meilin, Uraza, Essix, Briggan, Jhi, Tarik, Anda, Zielone Płaszcze
Wrogowie Gar, niektóre Wielkie Bestie, Zerif, Zdobywcy, Wyrm
Pochodzenie Nilo
Miejsce zamieszkania Zielona Przystań (teraz)

Okaihee (dawniej)

Występowanie Spirit Animals

Zwierzoduchy, Polowanie, Więzy Krwi, Ogień i lód, Wzlot i Upadek, Wszechdrzewo

Upadek Bestii Nieśmiertelni Strażnicy, Spalona Ziemia, Powrót, Odpływ

Abeke to jedna z głównych postaci w Spirit Animals. Jest wyborną łuczniczką. Pochodzi z Nilo. Przyzwała Urazę.

Osobowość Edytuj

Abeke jest bardzo odważną dziewczyną i doskonałą łowczynią. Jest ufna, na początku naiwna i sympatyczna dla wszystkich. Jej więź z Urazą jest naprawdę silna. Przyzwyczaiła się do otaczających ją lasów. Stara się jak najbardziej zaimponować osobom ze swojej drużyny, zdobyć ich zaufanie. Lubi wykonywać wszystko jak należy i słucha poleceń Tarika. W czasie serii uczy się rozważnego podejmowania decyzji.

Wygląd Edytuj

Dziewczyna jest wysoka jak na swój wiek. Ma ciemne włosy, brązowe oczy i ciemną skórę. Często chodzi w brązowej sukience i koszuli. Na barki zakłada swój Zielony Płaszcz, bo należy do organizacji.

Historia Edytuj

Zwierzoduchy Edytuj

Ich ojciec, Pojalo, znacznie preferuje Soamę ponad Abeke, choć Abeke została uznana za jedną z najlepszych i najostrzejszych myśliwych w jej wsi. W dniu ceremonii Nektaru przywołuje Urazę i niemal natychmiast po tym trafia w ręce Zdobywców. Podczas pobytu na statku zaprzyjaźnia się Shanem, ale szybko zdaje sobie sprawę, że jest ona po złej stronie wojny. Choć nie zyskała całkowitego zaufania pozostałych dzieci, później okazuje się odgrywać istotną rolę w pokonaniu Zdobywców. Abeke zaprzyjaźnia się z pozostałymi dziećmi.

Polowanie Edytuj

W tej książce pozostałe dzieci nadal nie ufają jej ze względu na długi czas, jaki spędziła w rękach Zdobywców. Abeke poznaje Finna, który prowadzi ich w do Żelaznego Dzika. W czasie wędrówki atakują ich Zdobywcy. Grupa rozdziela się - Conor i Rollan poszli z chorym Tarikiem, podczas gdy Abeke i Meilin zostały z Finnem. Przy poszukiwaniu Conora i Rollana (którzy byli w Trunswicku), Meilin powoli uczyła się ufać Abeke. Gdy dotarli do kontrolowanego przez Zdobywców Trunswicku, uwolnili Rollana i Conora z więzienia i uciekli do Glengavin, gdzie dzik Rumfuss był zniewolony. Podczas pobytu w zamku Abeke została uprowadzona przez Devina i Karmo. Kiedy reszta grupy ją uwolniła, Conor zdobył już Żelaznego Dzika.

Wzloty i UpadekEdytuj

Na początku książki, Abeke znajduje się z Merlin w niewoli na statku Zdobywców. Gdy ucieka z Sanem Bardzo chce, by przyjaciółka dołączyła do nich, lecz także się obawia konsekwencji. Gdy Sha

Relacje Edytuj

Shane Edytuj

Na początku serii, Abeke jest przyjaciółą Shane'a. Shane został jej trenerem. Ale w końcu Abeke zdaje sobie sprawę, że stoi po złej stronie więc, dołączyła do Zielonych Płaszczy, ale źle się czuła po opuszczeniu Shane, bo był "jedynym, który naprawdę ją doceniał". Gdy Conor pyta, kto to Shane, Abeke zawstydza się i nie odpowiada na to pytanie. Wierzy, że Shane w głębi serca jest dobry i myśli, że stoi po właściwej stronie. Chociaż w 6 części dowiaduje się, że jest on Pożeraczem, wybacza mu przed jego śmiercią i dalej kocha jak brata.

Conor Edytuj

Abeke bardzo dobrze dogaduje się z Conorem. Była zawstydzona, gdy pomagał rozcierać jej odmrożone stopy.

Meilin Edytuj

W ciągu pierwszych kilku książek, Meilin jest osobą, która najbardziej nie ufa Abeke. Meilin często podejrzewa ją o szpiegostwo, ale jej zachowanie zmienia się, gdy dowiaduje się, że Abeke nienawidzi Zerifa tak samo jak Meilin. Abeke próbowała wiele razy, aby Meilin jej zaufała.

Rollan Edytuj

Rollan ufa Abeke. Mimo, że tylko tolerował ją na początku, bo należała do Zdobywców. Była pierwszą osobą której chłopak opowiedział o swojej Ceremonii Nektaru i jego spotkaniu z Zefirem.

Ciekawostki Edytuj

  • Z całej grupy ona i Uraza mają najsilniejszą więź.
  • Jest Tancerką Deszczu.
  • Gdy była mała próbowała jeździć na wielbłądzie, lecz potwornie się tego bała, wtedy pomogła jej siostra, Soama. Mówiła o tym pod koniec "Naprzeciw falom".

Galeria Edytuj

Abeke