FANDOM

Anda to jeden z głównych bohaterów na początku serii "Upadek Bestii". Pochodzi z Amayi. Jego zwierzoduchem był łoś, Wielka Bestia Tellun. Był, ponieważ Zerif odbiera chłopakowi Telluna w "Nieśmiertelnych Strażnikach".

Osobowość Edytuj

"- Przyzwałeś Telluna - powiedziała zachwycona Abeke.

- Brzmi to tak poważnie - zaśmiał się Anda. - To tylko mój łoś. A ja jestem jego chłopcem." ~ Nieśmiertelni Strażnicy, str. 122

Anda jest uzdrowicielem swego plemienia. Przyzwał przywódcę Wielkich Bestii, z którym podziela dużo cech: spokój, opanowanie, delikatność, wrażliwość. Chłopak jest skromny i przywiązany do swego plemienia. Jest również odważny i szlachetny; zdecydował się na wyprawę z Rollanem i Abeke, zostawiając swoją rodzinę.

Wygląd Edytuj

Anda ma ciemną (nie tak, jak Abeke) skórę, a jego policzki są mocno zaróżowione. Na plecy spływa mu pojedynczy warkocz, w który są zaplecione jego włosy. Oczy chłopca mają osobliwy, pomarańczowobrązowy kolor, jak sierść Telluna. Abeke porównuje ten kolor do skórki sera.

Historia Edytuj

Andę spotykamy, kiedy Abeke i Rollan trafiają do wioski jego plemienia. Opiekuje się Abeke, ponieważ wcześniej została zraniona przez wielkiego lwa (chłopiec jest uzdrowicielem w swoim plemieniu). Rollan i Abeke uświadamiają sobie, że przyzwał on Telluna, przywódcę Wielkich Bestii. Dzieci przekonują rodzinę Andy, że chłopak powinien wybrać się do Zielonej Przystani, inaczej będzie on w niebezpieczeństwie. Jego ojciec początkowo się waha, a jego matka Aynar smuci się, bo zdaje sobie sprawę z powagi sytuacji. Abeke opowiada im swoją historię: że również musiała opuścić wioskę, mimo że była wyczekiwaną Tancerką Deszczu. Ostatecznie rodzice Andy pozwalają mu wyruszyć z Rollanem i Abeke.

Trójka dzieci podróżuje przez las, kiedy zostaje zaatakowana przez Zerifa. Walczą z nim, ale nie mają dużych szans, bowiem Zerifa wspierają Wielkie Bestie, którymi zawładnął. Mężczyzna nastawia Telluna przeciwko Andzie i rozkazuje mu zabić chłopaka. Udałoby się to, gdyby nie tajemnicza, zamaskowana postać w czerwonym płaszczu i z nadludzką siłą. Zerif ucieka, zabierając ze sobą Telluna. Po tym wydarzeniu Anda jest bardzo przygnębiony. Rollan i Abeke wiedzą, że nie podołali misji, a sytuacja pogarsza się w bardzo szybkim tempie.

Relacje Edytuj

Tellun Edytuj

Widać, że Anda jest bardzo związany ze swoim zwierzoduchem. Nawet, kiedy dowiedział się, że łoś jest dowódcą Wielkich Bestii, nie zaczyna traktować go inaczej. Chłopiec i zwierzę mają podobne, łagodne i mądre, usposobienie.

Plemię i rodzina Andy Edytuj

Chłopiec jest silnie związany ze swoimi krewnymi. Jest smutny, kiedy musi ich opuścić.

Rollan i Abeke Edytuj

Przez pierwszą część dzieci nie spędzają ze sobą zbyt dużo czasu, jednak Rollan i Abeke nabierają szacunku do Andy. Podczas wędrówki stają się dobrymi przyjaciółmi. Po stracie Telluna Abeke i Rollan bardzo tego żałują.

Ciekawostki Edytuj

  • "Anda" to japońskie imię znaczące "spotkanie na polu".

Więcej z Fandomu

Losowa wiki