FANDOM

Dawson to młodszy brat Devina. Jest synem Earla Trunswicka i mieszka w mieście o nazwie takiej samej, jak jak jego nazwisko.

Spirit Animals

Zwierzoduchy

Dawson został po raz pierwszy przedstawiony jako młodszy brat Devinaq. Drażni się z bratem, mówiąc mu, że wezwie wiewiórkę podczas ceremonii Nektaru. Devin podchodzi do niego i mówi mu, że przywoła dzikiego kota, tak jak jego ojciec i dziadek (co tak naprawdę robi, wzywając Eldę później z Żółcią), a pierwszą rzeczą, jaką zrobi, będzie pozwolenie, by zwierze go posmakowało. Dawson pyta Conora, co chciałby przywołać, gdyby nazwał zwierzę ducha. Conor odpowiada, że chciałby owczarka.

Polowanie

Gdy Finn, Conor i Rollan ze swoim zwierzoduchami zostają uwięzieni, Dawson popycha płonącą taczkę, by im pomóc.

Później zostaje wysłany przez ojca, by dać Conorowi list, w którym mówi mu, że jeśli da Dawsonowi Żelaznego Dzika, jego dług zostanie wybaczony, a jego matka uwolniona. Po tym, jak Conor postanawia mu go dać, Dawson obiecuje, że upewni się, że jego ojciec dotrzymuje słowa.

Osobowość

Dawson, w przeciwieństwie do całej swojej rodziny, nie czerpie przyjemności z tyranizowania innych. Nigdy jednak nie sprzeciwia się ojcu i Devinowi otwarcie. Gdy w Polowanie Zdobywcy schwytali Finna, to właśnie on zapobiegł jego śmierci podpalając wóz. W "Ognista Fala" Kirat wspomina, że Dawson jest przebiegły i to dlatego Rumfuss wybrał go jak swojego towarzysza.

Relacje

Devin

Devin i Dawson są bliskimi braćmi. W Opowieściach o Upadłych Bestiach, Devin przypomina Dawsonowi o wszystkich "głupich" rzeczach, które zrobił jako dziecko (jak wpuszczenie swoich psów w błoto), ale Dawson w zamian przypomina mu o tym, że pobił wazę ojca, i Devin wziął na siebie winę. Tuż przed tym jak Zerif zakaził Rumfussa pasożytem, Dawson mówi bratu, że go kocha.

Conor

Conor wierzy, że Dawson jest dużo lepszy od Devina i że czasami może być zabawny. Dawson jest przyjazny dla Conora. Kiedy odwiedza Conora w środku nocy, by wziąć talizman Iron Boar, przeprasza i obiecuje, że upewni się, że Earl dotrzymuje słowa. Później w Opowieści o Upadłych Bestiach okazało się, że Dawson naprawdę pomógł ojcu zabrać matce Conora, i poczuł się bardzo winny, nawet do tego stopnia, że zaczął płakać.

Ciekawostki

  • "Dawson" to angielskie imię oznaczające "syn Dawida".