FANDOM

Gerathon
Gerathon
Gerathon na okładce książki Opowieści o Upadłych Bestiach
Gatunek Wielka Bestia
Podgatunek Kobra Królewska
Płeć Samica
Występuje w tomach Zwierzoduchy, Ogień i Lód, Naprzeciw Falom, Wzlot i Upadek, Wszechdrzewo, Opowieści o Upadłych Bestiach, Trylogia Shanea
Status Martwa

Wskrzeszona (Przywołana przez Raishe)

Talizman Jadeitowy Wąż
Sojusznicy Kovo, Halawir
Istoty kontrolowane Pożeracz, Shane, Meilin, Generał Gar, Drina, Zerif, Aidana, Zdobywcy
Świątynia/Więzienie Olbrzymi kopiec ziemny u wybrzeży Stetriolu
Tytuł Ci którzy zdradzili
Gerathon to jedna z Wielkich Bestii, która dołączyła do Pożeracza. W tomie siódmym ginie podczas starć o Wszechdrzewo.

Historia Edytuj

Narodziny Edytuj

Gerathon narodziła się na początku świata z czystej, życiodajnej energii Wszechdrzewa i wraz z innymi Wielkimi Bestiami przysięgała chronić nowo powstałe Erdas. Osiedliła się na Archipelagu się niedaleko wybrzeży Stetriolu. Strzegła tam swego talizmanu - Jadeitowego Węża - przedwiecznego artefaktu dającego moc czytania ludzkich myśli oraz ich kontrolowania. Była jedną z najpotężniejszych a zarazem najgroźniejszych stworzeń na świecie.

Wojna z Pożeraczem Edytuj

Podczas wojny z pierwszym Pożeraczem została przekabacona przez swego brata goryla Kovo i stanęła po złej stronie konfliktu. Stała się generałem armii Zdobywców którymi dowodziła z pomocą manipulacji i strachu. Była okrutna i dla zwyciężania bitew była gotowa poświęcać miliony istnień. W kulminacyjnym momencie starć Kovo próbował przejąć kontrolę nad Wszechdrzewem za pomocą niekompletnego Kostura Cykli. Po tym jak pozostałe Wielkie Bestie udaremniły ten parszywy występek kobra została pojmana. Uwięziono ją na okolonej czarnym morzem wyspie w olbrzymim kopcu ziemnym, który ustawiono w miejscu jej niegdysiejszego zamieszkania. Klucz otwierający loch starannie ukryto tymczasowo uniemożliwiając Gerathon ucieczkę. Wiele lat w zamknięciu mocno wpłynęły na psychikę kobry. Szamotała się i rzucała we wszystkich kierunkach chcąc zniszczyć ściany grobowca. Gdy wreszcie zrozumiała bezsens swoich napadów furii poczęła obmyślać plan zemsty.

Historia Talizmanu Edytuj

Jadeitowy Wąż został po wojnie ukryty przez orła Halawira na jednej ze skalistych i wypalonych słońcem równin Stetriolu. Po latach został odnaleziony przez Zerifa, który powierzył go królowi wyspy - Shaneowi. Wykorzystano go później do produkcji Żółci - zniewalającego jadu kontrolującego ludzkie ciała.

Wyswobodzenie Edytuj

W pierwszej części cyklu kobra pojawia się dopiero w ostatnim rozdziale zatytułowanym "Powrót". Zostaje uwolniona przez zdobywców ze swojego loch z pomocą wombatów. Zwierzęta te są kontrolowane przez Gerathon a ich jedyną ambicją jest wyswobodzenie swojej królowej. Rozkopują bezustannie kopiec rozkrwawionymi po wielogodzinnej pracy łapami. Szalejąca wokół burza co chwila strącała je z kopca. W końcu jednak udało się odkopać wyrwę do której Zdobywcy wprowadzili zdobiony zwierzęcymi głowami, prymitywny klucz. Więzienie rozpadło się a z jego wnętrza wypełzła pełna zemsty i nienawiści kobra.

Przeprawa przez Stetriol Edytuj

Dalszy los Upadłej Bestii ukazuje dopiero czwarty tom serii. Wyswobodzona z okowów Gerathon jest niesiona euforią i wolnością. Pełznie pustynnymi równinami Stetriolu prowadząc za sobą stada zniewolonych Żółciom zwierząt. Dzięki nim nie doskwiera jej głód. Szczęśliwa kobra rozmyśla o zemście i wiktorii nad Zielonymi Płaszczami. Ucieszona widokiem zabłąkanego tubylca Gerathon testuje swoje umiejętności łowieckie zatruwając go swoim jadem i rozszarpując ostrymi jak brzytwy kłami. Z rozkoszą myśli o jego cierpieniu i dla zabicia czasu przejmuje chwilowo kontrolą nad jedną ze swoich marionetek. Wybiera staruszkę z Nilo. Zmusza ją do samobójczego skoku z klifu po czym opuszcza jej ciało tuż przed upadkiem.

Spotkanie z Kovo Edytuj

Geraton pod postacią młodego chłopaka kontynuuje wyprawę do Szepczącej Skały. Zmusza niewinnego człowieka do nieziemskich katuszy w nieskończonym pustynnym ukropie bez choćby łyku wody od wielu tygodni. Gdy wreszcie dociera do swojego mistrza Kovo z butów jej marionetki uchodzi dym. Ich tajne spotkanie cudem uchodzi czujnemu Halawirowi - orłowi strażnikowi. |Rozmawiają oni między innymi o Talizmanach i odwecie na Zielonych Płaszczach. Pertraktacje kończą się, gdy awatar kobry umiera z przegrzania i wycieńczenia.

Bitwa z Cabaro Edytuj

Gerathon przybywa do Nilo wraz z armią Zdobywców w celu zagarnięcia Złotego Lwa - potężnego talizmanu Cabaro. Gdy wreszcie przybywa na miejsce jej oddziały są zmuszone stoczyć bitwę z zarówno Zielonymi Płaszczami jak i sługami lwiej Wielkiej Bestii. Kobra najpierw pojedynkuje się z z władcą tych terenów a następnie jej uwagę przyciągają uciekający Tarik i Rollan. Do starcia dołącza się Generał Gar. Nikczemna Gerathon bez zbędnych skrupułów morduje Tarika oraz jego zwierzoducha - wydrę Lumeo, niebacznie poświęcając przy tym życie swego poplecznika.

Bitwa o Wszechdrzewo i śmierć Edytuj

Gerathon wraz z Kovo i ich nowym sojusznikiem Halawirem stworzyli Kostur Cykli za którego pomocą wezwali wszystkie Wielkie Bestie pod Wszechdrzewo. Zamierzali przejąć władzę nad Erdas i wymazać ludzkość z historii. Pragnęli stać się jedynymi panami wszelkiego bytu. Plan ten nie powiódł się jednak dzięki ofierze Telluna, który swoim zachowaniem pobudził swych braci i siostry do działania. Rozpętała się bitwa podczas której święte zwierzęta kolejno oddawały życie dla ochrony świata i ludzi. Gerathon próbowała powstrzymać przed chwalebnym czynem niedźwiedzicę polarną Sukę jednak została przez nią zagryziona i w pośmiertnych drgawkach ciśnięta w trzewia ginącego Wszechdrzewa.

Powrót do życia i przyjaźń z Raishą Edytuj

Gerathon zostaje wskrzeszona przez Raishę, służkę Zerifa. Dziewczyna przyzwała kobrę w więzieniu na terytorium Zhong, a następnie członkini Zielonych Płaszczy o imieniu Dorell (która także służła Zerifowi) pomogła jej uciec. Jednak kobieta zdradziła, a Gerathon zabiał ją i jej zwierzoducha. Zerif powiedział jej później , że wiedział, że wezwie Wielką Bestię. Nawet po lojalnych działaniach Raishy, ​​mężczyzna skradł Gerathon.

00000000000000000SHANE-1 cvr

Kobra Gerathon na okładce pierwszego tomu Cyklu Shanea

Wygląd Edytuj

Gerathon była przedstawiana jako olbrzymia kobra o dzikim spojrzeniu. Całe jej ciało pokrywały grube niczym metalowe płyty czarne łuski. Poruszała się z niewiarygodną szybkością i gracją jak na stworzenie ważące 2 tony. Uwielbiała smakować zapach powietrza rozwidlonym językiem. Jej oddech był niewiarygodnie rzężący z sprawą tego, iż posiadała tylko jedno płuco. Oczy Gerathon były bursztynowożółte niekiedy prawie złote przecięte wąskimi źrenicami. Gdy była szczególnie podekscytowana (czyli po uwolnieniu z podziemnego lochu dosyć często) lub starała się kogoś przestraszyć rozkładała swój ogromny kaptur.

Charakter Edytuj

Kobra była nikczemna i zawistna. Przejawiała psychopatyczne i sadystyczne zachowania. Uwielbiała kontrolować umysły ludzi, którzy wypili Żółć i krzywdzić ich bliskich.

Relacje z towarzyszem Edytuj

Z Raishą łączy ją szczególny rodzaj więzi. Rozumieją się nawzajem i szanują. Gerathon mimo swojej uprzedniej nienawiści do ludzi wyraźnie lubi dziewczynę.

Umiejętności
Edytuj

Esencja z talizmanu Gerathon - Żółć pozwalała jej przejmować kontrolę nad każdym kto wypije ów truciznę. Gdy to robiła oczy kobry powlekały się bielmem.

Potrafiła także zabijać swym śmiercionośnym czarnym jadem który w ciągu kilku sekund unieruchamiał wszystkie funkcje życiowe.

Ciekawostki Edytuj

  • W pierwszym, drugim i trzecim tomie serii mówi się o niej w rodzaju męskim, per "Ten Gerathon"
  • Jedyną osobą której udało się wyjść spod jej władzy była Meilin.
  • Jest jedynym gadem wśród Wielkich Bestii.
  • Wraz z Mulopem są jedynymi zmiennocieplnymi Bestiami.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki