FANDOM

Gerathon to wąż - jedną z Wielkich Bestii. Jest jedną z dwóch Bestii, które kontrolowały Pożeracza w pierwszej wojnie (drugą jest goryl Kovo). Stworzyła także Żółć, która została stworzona przy użyciu jej jadu.

W drugiej serii zostaje przywołana jako zwierzoduch przez dziewczynę o imieniu Raisha.

Historia

Narodziny

Gdy Wyrm spadł na Wszechdrzewo, Gerathon tak jak inne zwierzęta się tam znajdujące, zamieniła się w Wielką Bestię. Osiedliła się na Archipelagu się niedaleko wybrzeży Stetriolu. Strzegła tam swego talizmanu - Jadeitowego Węża - przedwiecznego artefaktu dającego moc czytania ludzkich myśli oraz ich kontrolowania. Była jedną z najpotężniejszych a zarazem najgroźniejszych stworzeń na świecie.

Wojna z Pożeraczem

W końcu Kovo odkrył Wyrma i powierzył Gerathon swoją tajemnicę. Wielkie Bestie przysięgły, że zniszczą Wyrma. Stała się generałem armii Zdobywców którymi dowodziła z pomocą manipulacji i strachu. Była okrutna i dla zwyciężania bitew była gotowa poświęcać miliony istnień. W kulminacyjnym momencie starć Kovo próbował przejąć kontrolę nad Wszechdrzewem za pomocą niekompletnego Kostura Cykli. Po tym jak pozostałe Wielkie Bestie udaremniły ten parszywy występek kobra została pojmana. Uwięziono ją na okolonej czarnym morzem wyspie w olbrzymim kopcu ziemnym, który ustawiono w miejscu jej niegdysiejszego zamieszkania. Klucz otwierający loch starannie ukryto tymczasowo uniemożliwiając Gerathon ucieczkę. Wiele lat w zamknięciu mocno wpłynęły na psychikę kobry. Szamotała się i rzucała we wszystkich kierunkach chcąc zniszczyć ściany grobowca. Gdy wreszcie zrozumiała bezsens swoich napadów furii poczęła obmyślać plan zemsty, który miał tak samo jak dawniej jeden cel: zniszczenie Wyrma.

Historia Talizmanu

Jadeitowy Wąż został po wojnie ukryty przez orła Halawira na jednej ze skalistych i wypalonych słońcem równin Stetriolu. Po latach został odnaleziony przez Zerifa, który powierzył go królowi wyspy - Shaneowi. Wykorzystano go później do produkcji Żółci - zniewalającego jadu kontrolującego ludzkie ciała.

Wyswobodzenie

W pierwszej części cyklu kobra pojawia się dopiero w ostatnim rozdziale zatytułowanym "Powrót". Zostaje uwolniona przez zdobywców ze swojego loch z pomocą wombatów. Zwierzęta te są kontrolowane przez Gerathon a ich jedyną ambicją jest wyswobodzenie swojej królowej. Rozkopują bezustannie kopiec rozkrwawionymi po wielogodzinnej pracy łapami. Szalejąca wokół burza co chwila strącała je z kopca. W końcu jednak udało się odkopać wyrwę do której Zdobywcy wprowadzili zdobiony zwierzęcymi głowami, prymitywny klucz. Więzienie rozpadło się a z jego wnętrza wypełzła pełna zemsty i nienawiści kobra.

Przeprawa przez Stetriol

Dalszy los Upadłej Bestii ukazuje dopiero czwarty tom serii. Wyswobodzona z okowów Gerathon jest niesiona euforią i wolnością. Pełznie pustynnymi równinami Stetriolu prowadząc za sobą stada zniewolonych Żółciom zwierząt. Dzięki nim nie doskwiera jej głód. Szczęśliwa kobra rozmyśla o zemście i wiktorii nad Zielonymi Płaszczami. Ucieszona widokiem zabłąkanego tubylca Gerathon testuje swoje umiejętności łowieckie zatruwając go swoim jadem i rozszarpując ostrymi jak brzytwy kłami. Z rozkoszą myśli o jego cierpieniu i dla zabicia czasu przejmuje chwilowo kontrolą nad jedną ze swoich marionetek. Wybiera staruszkę z Nilo. Zmusza ją do samobójczego skoku z klifu po czym opuszcza jej ciało tuż przed upadkiem.

Spotkanie z Kovo

Geraton pod postacią młodego chłopaka kontynuuje wyprawę do Szepczącej Skały. Zmusza niewinnego człowieka do nieziemskich katuszy w nieskończonym pustynnym ukropie bez choćby łyku wody od wielu tygodni. Gdy wreszcie dociera do swojego mistrza Kovo z butów jej marionetki uchodzi dym. Ich tajne spotkanie cudem uchodzi czujnemu Halawirowi - orłowi strażnikowi. |Rozmawiają oni między innymi o Talizmanach i odwecie na Zielonych Płaszczach. Pertraktacje kończą się, gdy awatar kobry umiera z przegrzania i wycieńczenia.

Bitwa z Cabaro

Gerathon przybywa do Nilo wraz z armią Zdobywców w celu zagarnięcia Złotego Lwa - potężnego talizmanu Cabaro. Gdy wreszcie przybywa na miejsce jej oddziały są zmuszone stoczyć bitwę z zarówno Zielonymi Płaszczami jak i sługami lwiej Wielkiej Bestii. Kobra najpierw pojedynkuje się z z władcą tych terenów a następnie jej uwagę przyciągają uciekający Tarik i Rollan. Do starcia dołącza się Generał Gar. Nikczemna Gerathon bez zbędnych skrupułów morduje Tarika oraz jego zwierzoducha - wydrę Lumeo, niebacznie poświęcając przy tym życie swego poplecznika.

Bitwa o Wszechdrzewo i śmierć

Gerathon wraz z Kovo i ich nowym sojusznikiem Halawirem stworzyli Kostur Cykli za którego pomocą wezwali wszystkie Wielkie Bestie pod Wszechdrzewo. Zamierzali przejąć władzę nad Erdas i wymazać ludzkość z historii. Pragnęli stać się jedynymi panami wszelkiego bytu. Plan ten nie powiódł się jednak dzięki ofierze Telluna, który swoim zachowaniem pobudził swych braci i siostry do działania. Rozpętała się bitwa podczas której święte zwierzęta kolejno oddawały życie dla ochrony świata i ludzi. Gerathon próbowała powstrzymać przed chwalebnym czynem niedźwiedzicę polarną Sukę jednak została przez nią zagryziona i w pośmiertnych drgawkach ciśnięta w trzewia ginącego Wszechdrzewa.

Powrót do życia i przyjaźń z Raishą

Gerathon zostaje wskrzeszona przez Raishę, służkę Zerifa. Dziewczyna przyzwała kobrę w więzieniu na terytorium Zhong, a następnie członkini Zielonych Płaszczy o imieniu Dorell (która także służła Zerifowi) pomogła jej uciec. Jednak kobieta zdradziła, a Gerathon zabiał ją i jej zwierzoducha. Zerif powiedział jej później , że wiedział, że wezwie Wielką Bestię. Nawet po lojalnych działaniach Raishy, ​​mężczyzna skradł Gerathon.

SHANE-1 cvr

Gerathon na okładce pierwszej książki Trylogii Shane'a

Wygląd

Gerathon była przedstawiana jako olbrzymia kobra o dzikim spojrzeniu. Całe jej ciało pokrywały grube niczym metalowe płyty czarne łuski. Poruszała się z niewiarygodną szybkością i gracją jak na stworzenie ważące 2 tony. Uwielbiała smakować zapach powietrza rozwidlonym językiem. Jej oddech był niewiarygodnie rzężący z sprawą tego, iż posiadała tylko jedno płuco. Oczy Gerathon były bursztynowożółte niekiedy prawie złote przecięte wąskimi źrenicami. Gdy była szczególnie podekscytowana (czyli po uwolnieniu z podziemnego lochu dosyć często) lub starała się kogoś przestraszyć rozkładała swój ogromny kaptur.

Charakter

Kobra była nikczemna i zawistna. Przejawiała psychopatyczne i sadystyczne zachowania. Uwielbiała kontrolować umysły ludzi, którzy wypili Żółć i krzywdzić ich bliskich.

Relacje z towarzyszem

Z Raishą łączy ją szczególny rodzaj więzi. Rozumieją się nawzajem i szanują. Gerathon mimo swojej uprzedniej nienawiści do ludzi wyraźnie lubi dziewczynę.

Umiejętności

Esencja z talizmanu Gerathon - Żółć pozwalała jej przejmować kontrolę nad każdym kto wypije ów truciznę. Gdy to robiła oczy kobry powlekały się bielmem.

Potrafiła także zabijać swym śmiercionośnym czarnym jadem który w ciągu kilku sekund unieruchamiał wszystkie funkcje życiowe.

Ciekawostki

  • W pierwszym, drugim i trzecim tomie serii mówi się o niej w rodzaju męskim, per "Ten Gerathon"
  • Jedyną osobą której udało się wyjść spod jej władzy była Meilin.
  • Jest jedynym gadem wśród Wielkich Bestii.
  • Wraz z Mulopem są jedynymi zmiennocieplnymi Bestiami.

Nawigacja