FANDOM

Glengavin to miasto w północnej Eurze. Jego władcą jest lord MacDonnell.

Opis miasta

Całe miasto jest otoczone kamiennym murem, który odgradza go od dzikiego krajobrazu. W jego centrum stoi zamek, może nawet pałac. Środkowa część została zbudowana i przeznaczona do obrony, ale młodsze, rozległe skrzydła powstały dla estetyki i wygody. W ich murach widoczne są witrażowe okna, na licznych zawieńczeniach wyrzeźbiono gargulce lub inne kształty. W zamku jest dziedziniec, otoczony kamiennymi krużgankami.

Budowlę otaczają ogromne połacie zadbanych ogrodów, poprzecinanych żwirowymi ścieżkami. Krzewy są równo przycięte, kwiaty zadbane. Oprócz zadbanych części, aż do kamiennego muru ciągną się dzikie lasy, w których żył Rumfuss.

Komnaty w zamku są duże. Znajdują się w nich ogromne łoża, z rzeźbionymi kolumnami i baldachimem, misy do mycia, zestawy ubrań i ozdobne, piękne meble oraz łazienka. Korytarze mają wysokie ściany. Co kilka metrów wybudowane wnęki, a w każdej z nich umieszczono ozdobę.

W wielkiej sali o łukowatym sklepieniu odbywają się uczty. Pod ścianami stoją długie ławy wypełnione jedzeniem, z czego jedna jest umieszczona wyżej od pozostałych. Krzesła są bogato rzeźbione, szczególnie to przewidziane dla władcy. Na ścianach wiszą gobeliny, jest również przewidziane miejsce dla zespołu muzyków. Z boku są małe drzwi, za którymi są schody prowadzące na balkon.

Nad bramą zamku zawieszona jest tablica z napisem "Istnieją trzy rzeczy pewne: miłość, śmierć i prawo Glenagivn. Poznaj je dobrze."

Prawo w Glengavin

Lord MacDonnell jest surowym i bezlitosnym władcą, chociaż całym sobą promieniuje wesołością. Nie ma w zwyczaju robić wyjątków od swojego prawa, które drużynie Zielonych Płaszczy wydało się dziwne.

Przykładowe prawa:

  • Służba ma zakaz zadawania się z gośćmi.
  • Tylko lord i jego rodzina mogą zostawiać otwarte drzwi do pokoju.
  • Nikt z gości nie może zacząć posiłku przed lordem.
  • Nikt nie może stać wyżej niż pan zamku.
  • Tylko lordowi przysługuje prawo do polowania w ogrodach.

Kiedy jedna z harfistek została przyłapana na przebywaniu na balkonie wielkiej sali, została ukarana zniszczeniem swojego instrumentu i dziesięcioma latami pracy w kuchni.

Strażnicy

Strażnicy noszą skórzane zbroje, które są pokryte w całości skomplikowanymi wzorami, kraciaste kilty i buty. Obok kostek mają pochwy z nożem.

W Glengavin oprócz walki, żołnierze poświęcają się sztuce. Przepisują nuty do ksiąg, grają na harfach i lutniach, recytują utwory liryczne i spędzają czas ze zwierzoduchami.