FANDOM

Halawir - Wielka Bestia orzeł, pan wichrów i strażnik więzienia Kovo.

Historia

Narodziny

Halawir urodził się w plemieniu orłów. Gdy Wyrm zaczął spadać na Wszechdrzewo, wódz wysłał go, aby to sprawdzić. Podczas zetknięcia się Wyrma, z Wszechdrzewem, wszystkie 15 zwierząt tam się znajdyjących stało się Wielkimi Bestiami.

Pierwsza Wojna

Gdy Kovo i Gerathon rozpętali konflikt między Wielkimi Bestiami orzeł zdecydował się pozostać neutralny. Zamieszkał gdzieś w górach Eury i stamtąd przyglądał się rozwojowi wydarzeń. przekonał swego przyjaciela lwa Cabaro do wycofania się z działań wojennych. Razem czekali na wykrwawienie walczących. Roili marzenia o świecie bez ludzi - zwierzęcym raju. Po porażce Kovo i Gerathon, Tellun nakazał Halawirowi ukryć talizmany Wielkich Bestii. Próżny orzeł został po wykonaniu zadania ustanowiony strażnikiem Mamroczącej Skały - więzienia dla Upadłego Goryla.

Spirit Animals

Zwierzoduchy

Halawir został wspomniany przez Lenori, gdy ta wymieniała wszystkie Wielkie Bestie.

Ogień i Lód

Niedźwiedzica Suka wspomina, że Halawir chciał "pożyczyć" jej talizman (naprawdę, pewnie chciał go oddać Zdobywcom.

Wzlot i Upadek

Halawir pojawia się pod koniec książki, gdzie pomaga uciec Shane'owi z Zielonej Przystani. Wydaje się wtedy na jaw, że uległ podszeptom Kovo i "zdradził" pozostałe 12 Bestii.

Wszechdrzewo

Halawir pojawia się przy uwolnieniu Kovo i razem z Gorylem i Żmiją Gerathon udaje się się do Wszechdrzewa, gdzie wzywa pozostałe Wielkie Bestie. Kovo przemawia do zwierząt i mówi, by pomogły mu zniszczyć ludzkość i władać nad światem. Potem przemawia Tellun i poświęca swoje życie niszcząc częściowo Wszechdrzewo. Jego śladami stanęli Cabaro i Rumfuss, a pozostałe Wielkie Bestie zaatakowały Upadłe Bestie. Halawir zginął, gdy Mulop złapał go za nogęi Ninani na nim usiadła, lecz ostatecznie zginął, gdy Araź przygwoździł go do wszechdrzewa. Po jakimś czasie wszystkie Wielkie Bestie zginęły, by potem zsostać przyzwane jako zwierzoduchy.

Powrót do życia

W drugiej serii zostaje przywołany przez Cordalles - dziewczynkę z Eury. Podczas lotu, Halawir zostaje złapany w sieć przez ojca Cordalles, Imari. Po przybyciu Halawira, matka Cordalles chce zabrać go do Zielonej Przystani. Z początku nienawidzi swojej towarzyszki za powstrzymanie go i próbuje uniknąć więzi, gdy tylko dotrą do Przystani. Gdy Raisha ją zatrzymała, poczu jednał kamień w żołądku, który go obciążał. Wrócił, aby uratować swoją towarzyszkę, pociągając za włosy Raishy. Dziewczyna z Zhong puściła Cordalles, a Halawir dał jej całą moc, by uciec; ale został schwytany przez Zerifa i zainfekowany pasożytem Wyrma. Jego ostatnie wspomnienie było wtedy, gdy zobaczył, jak Cordalles wraca po niego, a Zerif chwyta ją, gdy przybywa Czerwony Płaszcz, by ją uratować.

Wygląd

Halawir był orłem o żółtych oczach i niebiesko - szarych piórach pod skrzydłami. Posiadał silne szpony i potężny zakrzywiony dziób.

Umiejętności

Halawir potrafił wzniecać trąby powietrzne i huragany za pomocą machania skrzydeł. Jego skrzek ogłuszał ludzi i wzniecał silne wichry.

Ciekawostki

  • Chciał pożyczyć talizman Suki.

Galeria

Nawigacja