FANDOM

Halawir
HalawirTFB.png
Halawir na okładce powieści Opowieści o Upadłych Bestiach
Gatunek Wielka Bestia
Podgatunek Orzeł
Płeć Samiec
Tytuły Jeden z Wielkich Bestii (utracony), Ci którzy zdradzili
Talizman Brązowy Orzeł
Towarzysz Cordalles
Występuje w tomach Wzlot i Upadek, Wszechdrzewo, Opowieści o Wielkich Bestiach, Trylogia Shanea, Nieśmiertelni Strażnicy, Spalona Ziemia, Powrót, Płonąca Fala, Opowieści o Upadłych Bestiach
Status Martwy, Wskrzeszony (przywołany przez Cordallas)
Sojusznicy Kovo, Gerathon

Halawir - Wielka Bestia orzeł, pan wichrów i strażnik więzienia Kovo.

Historia Edytuj

Narodziny Edytuj

Halawir narodził się tak jak inne Wielkie Bestie z nieskończonej energii magicznej Wszechdrzewa. Był uznawany za inteligentnego i dostojnego ale rzeczywistość była całkowicie inna.

Pierwsza Wojna Edytuj

Gdy Kovo i Gerathon rozpętali konflikt między Wielkimi Bestiami orzeł zdecydował się pozostać neutralny. Zamieszkał gdzieś w górach Eury i stamtąd przyglądał się rozwojowi wydarzeń. przekonał swego przyjaciela lwa Cabaro do wycofania się z działań wojennych. Razem czekali na wykrwawienie walczących. Roili marzenia o świecie bez ludzi - zwierzęcym raju. Po porażce Kovo i Gerathon Tellun nakazał Halawirowi ukryć talizmany Wielkich Bestii. Próżny orzeł został po wykonaniu zadania ustanowiony strażnikiem Mamroczącej Skały - więzienia dla Upadłego Goryla.

Konflikt z Pożeraczem i śmierć Edytuj

Halawir ulegając podszeptom Kovo zdradził Wielkie Bestie i skradł Talizmany niezbędne do otworzenia więzienia małpy. Wraz z Gerathon i asystował przy wcielaniu w życie upiornego plany Upadłych Bestii. W kulminacyjnym punkcie wydażeń gdy za namową Świętego Łosia wszystkie boskie zwierzęta poświęciły się za Wszechdrzewo Halawir próbował uciec. Gdy jednak Mulop chwycił go swoimi mackami a Ninani usiadła na jego grzbiecie wiedział, że już wszystko skończone. Zginął nadziany na rogi Araxa gdy ten szarżował ku spełnieniu swej powinności i oddania Zycia za Erdas.

Powrót do życia Edytuj

W drugiej serii zostaje przywołany przez Cordalles.

Wygląd Edytuj

Halawir był orłem o żółtych oczach i niebiesko - szarych piórach pod skrzydłami. Posiadał silne szpony i potężny zakrzywiony dziób.

Umiejętności Edytuj

Halawir potrafił wzniecać trąby powietrzne i huragany za pomocą machania skrzydeł. Jego skrzek ogłuszał ludzi i wzniecał silne wichry.

Ciekawostki Edytuj

  • Chciał pożyczyć talizman Suki.

Galeria Edytuj

Screenshot 2014-12-26 at 9.34.12 PM.png

Orzeł Halawir na okładce drugiego tomu Trylogi Shanea

Więcej z Fandomu

Losowa wiki