FANDOM

Kovo
Kovo
Kovo na okładce książki Historie o Upadłych Bestiach
Gatunek Wielka Bestia
Podgatunek Goryl
Płeć Samiec
Tytuł Ci, którzy zdradzili
Talizman/Atrybut Obsydianowa Małpa, Kostur Cykli
Występuje w tomach Naprzeciw Falom, Wszechdrzewo
Status Martwy, Wskrzeszony (przywołany przez Takodę)
Sojusznicy Gerathon, Halawir
Świątynia/Więzienie Klatka ze starego poroża Telluna umieszczona na szczycie Mamroczącej Skały w sercu Stetriolu
Towarzysz Takoda
Kovo - goryl, jedna z Wielkich Bestii. Tak jak Gerathon, zdradził i stanął po stronie Pożeracza.

Historia Edytuj

Zamierzchłe dzieje Edytuj

Kovo narodził się na początku świata z życiodajnej energii Wszechdrzewa. Złożył śluby pełnienia straży nad Erdas oraz swoim talizmanem - Obsydianową Małpą. Po tym jak na świecie pojawili się pierwsi ludzie zaczął pałać do nich nienawiścią. Marzył by jego bracia i siostry stali się znów jak bogowie i królowie wszechświata. Chciał umniejszyć cechy ludzkie nad zwierzęce. Przeciągnął na swoją stronę kobrę Gerathon i wraz z nią przygotowywał plan wojny.

Pierwsza Wojna Edytuj

Młody książe Stetriolu - Pożeracz został wykorzystany przez goryla do swoich celów. Podano mu Żółć i uczyniono z niego marionetkę. Niezliczone armie kontrolowanego władcy wypowiedziały wojnę Erdas i rozpoczęły kampanię skierowaną przeciwko ludziom. Tymczasem Kovo i Gerathon zgromadzili wszystkie Wielkie Bestie u podnóży Wszechdrzewa i obwieścili swój złowrogi plan. Za pomocą Kostura Cykli - artefaktu zawierającego moce połowy talizmanów bestii mieli wymazać ludzkość z pamięci historii i uczynić siebie panami wszelkiego istnienia. Jednak jego plan się nie powiódł. Kostur był za słaby a Essix, Briggan, Uraza i Jhi poświęcili się oddając życie za ludzi.

Historia Talizmanu Edytuj

Kovo widząc zniszczenia jakich dokonał dobrowolnie oddał Obsydianową Małpę - talizman ukazujący słabości wroga świętemu łosiowi - Tellunowi. Uwięziono go na syczcie Szepczącej Skały w klatce ze splątanych rogów. Dniem i nocą orzeł Halawir patrolował więzienie i nie dopuszczał do niego gości.

Wojna z Pożeraczem Edytuj

Kovo po wielu tysiącleciach w zamknięciu zaczął szaleć. Mamrotał sam do siebie i przysięgał zemstę. Kilka tygodni przed jego wyzwoleniem w progi więzienia zawitała Gerathon. Stoczyli rozmowę i przygotowali się na nadchodzącą wojnę. Po tym jak Halawir omamiony podszeptami swego byłego więźnia skradł talizmany innych Wielkich Bestii goryl utworzył z nich nowy kompletny Kostur Cykli. Tak jak poprzednim razem plan nie wypalił i wszyscy bracia i siostry Kovo zginęli broniąc Wszechdrzewa przed uzurpatorem. Na koniec zdradziecki zwierz zginął w eksplozji ginącego drzewa.

Powrót po śmierci Edytuj

Goryl został przywołany przez Takodę.

WyglądEdytuj

Kovo porasta gęste czarne futro wydzielające niesłychany odór. Oczy bestii są dzikie i szkarłatne, odzwierciedlają jego rządną krwi naturę. Wzrostem przerasta mury miejskie a siłą najstraszliwsze huragany.

Umiejętności Edytuj

Goryl posiada niezwykły dar przemawiania. Potrafi przekonać do swoich racji każdego słuchacza. Przykładami tego są na przykład Pożeracz i Shane oraz Wielkie Bestie takie jak Gerathon i Halawir.

Ciekawostki Edytuj

  • Potrafi się porozumiewać językiem migowym.
  • Mimo, iż w pierwszej serii pałał do Zielonych Płaszczy niezwykłą nienawiścią w drugiej wyraźnie im pomaga.

Edytuj