FANDOM

Lishay to członkini Zielonych Płaszczy która pojawia się w trzeciej części. Jej zwierzoduchem jest Zhosur, biały tygrys. Miała brata Hanzana. Lishay i Hanzan przyzwali w tym samym czasie Zoshura i Zahmira.

Wygląd

To wysoka i szczupła kobieta. Nosiła skórzany strój myśliwski, jej szyję otaczał zielony szal. Czarne włosy miała związane w warkocza. Twarz miała ogorzałą, na plecach krótki łuk, a u boku szablę.

Charakter

Lishay nienawidzi Zdobywców. Wie kiedy słowa są zbyteczne, ma dużo odwagi. Dobrze strzela z łuku i posługuje się szablą. Gdy zabito Zhosura, Zhamin wcześniej zwierzoduch jej zmarłego brata który oszalał po jego śmierci z rozpaczy stał się jej zwierzoduchem.

Występowanie

Więzy Krwi

Lishay pojawia się, kiedy Zhosur przepędza Zhamina z łodzi Zielonych Płaszczy. Abeke celuje do niej z łuku, jednak Tarika wita ją wylewnie i uspokaja towarzyszy. Kobieta wyjawia, gdzie znajduje się Dinesh. Później prowadzi ich przez dżunglę. Podczas wędrówki tłumaczy zwyczaje Tergeshów. Lishay pewnie wybiera drogę, na której nikt ich nie zobaczy, ale zgadza się przejść na uczęszczany szlak na prośbę Tarika. Kobieta zostaje trafiona zatrutą strzałką, gdy drużyna biegnie przez otwarty teren. Po rozmowie z Tergeshami, razem z Abeke, Conorem i Tarikiem wyrusza na poszukiwanie pałężyn. Walczy z agresywnymi krokodylami. Później razem z mężczyzną biegną w drugą stronę, by odwrócić uwagę stworów od dzieci i dać im szansę na znalezienie owoców.

Lishay i Tarik wracają znacznie później. Kobieta jest ranna, ale nie poważnie.

Na Jeziorze Słoniowym Lishay i Abeke strzelają z łuku do kapłanów w świątyni. Później po spotkaniu z Dineshem używają łuków do ataku na krokodyle napojone Żółcią. Kiedy słoń wychodzi na pole bitwy, Lishay walczy u jego boku, posługując się szablą.

Pożeracz przybywa, żeby wesprzeć Zdobywców. Rusza w stronę drużyny Zielonych Płaszczy i rzuca nożem w kobietę. Zhosur skacze, aby ją obronić i ostrze wbija się w jego kark. Lishay krzyczy z bólu i klęka przy tygrysie. Zwierzę umiera, a kobieta wyje z rozpaczy, a później mdleje. Po wygranej bitwie, Xue radzi, by na razie jej nie dotykać.

Zielone Płaszcze udają się po talizman, a kiedy wracają obok Lishay, której opatrzono już rany, siedzi Zhamin. Tygrys miauczy i liże kobietę po twarzy, a ta dotyka jego sierści. Obejmuje go i szlocha, a wtedy wielki kot znika i pojawia się jako tatuaż na jej ramieniu.

Wzlot i Upadek

Lishay przybywa z Pharsit Nang, aby uczestniczyć w pogrzebie Tarika. Opowiada o czasach, kiedy byli rekrutami Zielonych Płaszczy.