FANDOM

Pojalo jest ojcem Abeke i Soamy. Po śmierci ówczesnego wodza, został przywódcą ludzi w Okaihee.

Osobowość

Gdy do Abeke przybył Zerif, Pojalo chętnie go słuchał jak gdyby chciał się pozbyć córki. Nie pochwalał też tego że samotnie wybrała się na polowanie.

Jest surowym ojcem i nie wydaje się być zbyt przywiązany do Abeke; zdecydowanie bardziej ceni Soamę. Czynił młodszej córce i Zielonym Płaszczom wyrzuty, że odeszła z Zerifem, kiedy tak bardzo potrzebowali deszczu. Jest dumny, wymaga dyscypliny i szacunku. Wydaje się, jakby zgorzkniał po zniknięciu Abeke.

Wygląd

Jest wysoki oraz szczupły, o muskularnej sylwetce i ogolonej głowie.

Występowanie

Zwierzoduchy

Pojalo ostro gani Abeke, że wyruszyła samotnie na polowanie i spóźniła się na obrzęd więzi. Każe jej się obmyć i wychodzi, poinformować, że ceremonia się odbędzie. Kiedy dziewczyna zmierza do Chinwe, przygląda się jej surowo.

Jest zaskoczony i nieco zmieszany, gdy Abeke przywołuje Urazę. Przed wejściem do ich chaty stoi Zerif; Pojalo pyta, kim jest i zaprasza go do środka. Słucha uważnie tego, co mówi Zdobywca.

Wzlot i Upadek

Irtike prowadzi Tarika, Conora i Rollana do Pojalo, który został wodzem Okaihee. Mężczyzna słucha Tarika, jednak przerywa, kiedy mówi o Abeke i wytyka, że właśnie Zielone Płaszcze zabrały mu córkę. Jego żal wspomaga fakt, że dziewczyna była Tancerką Deszczu, której potrzebowali. Jest niechętnie nastawiony i nie zgadza się, gdy Tarik prosi o pomoc kilku mężczyzn. Wyrzuca drużynie, że Zielone Płaszcze i tak już dość mu zabrały.

Kiedy w chacie pojawia się lew i dzieci go przeganiają, zasłania Soamę własnym ciałem. Odtrąca pomoc przy naprawie palisady i rozkazuje im odejść.

Wszechdrzewo

Pojalo i Soama przybywają, by powitać powracające ze Stetriolu Zielone Płaszcze. Wydaje się być szczęśliwy z powodu spotkania.