FANDOM

Rollan to jedna z głównych postaci w Spirit Animals. Na początku książki został zatrzymany w więzieniu, ale był niewinny. Jego zwierzoduchem jest Essix.

Historia

Rollan urodził się w Concorbie. Jego ojciec umarł, a on jego matka wychowywała go samotnie. Na dodatek Aidana chorowała wraz z Wikerusem na chorobę więzi. Gdy Rollan miał dwa lata, jego matka myślała, że jest szczurem i prawie go zabiła. Przestraszona tym podrzuciła swojego syna pod dom ludzi, którzy jednak go nie przygarnęli, przez co Rollan dostał się do sierocińca, z którego uciekł i żył jako bezdomny wraz z przyjaciółmi.

Spirit Animals

Zwierzoduchy

Rollan w Concorbie mieszkał z przyjaciółmi, sierotami Diggerem i Smarty'm. Niestety jeden z jego przyjaciół zachorował, więc Rollan musiał zdobyć lek. W trakcie rozmowy z aptekarzem jego kolega skradł lek, a mężczyzna wezwał policję i Rollan został wtrącony do więzienia. Tam, w trakcie spisywania zeznań, okazało się, że nie odbył jeszcze ceremonii nektaru. Wtedy do celi przybyła przedstawicielka Zielonych Płaszczy i podała mu napój. Chłopak przyzwał Essix, jedną z Poległych Wielkich Bestii. Tuż po tym wydarzeniu z więzienia wykupił go Zefir. Rollan nie ufał mężczyźnie, bo tak podpowiadała mu sokolica. Nagle zjawił się Olvan na swoim łosiu i przekonał Rollana, aby razem z nim udał się do Wieży Zachodu. Razem z Conorem i Meilin ćwiczy i idzie spotkać się z Lenori (przed Conorem). Wyrusza na misję, lecz nie przyodziewa Zielonego Płaszcza.

Polowanie

W trakcie sesji treningowej dzieci uczą się, jak się bronić za pomocą zwykłych, codziennych rzeczy. Rollan kpi sobie z Meilin, dając jej jako broń... chusteczkę. Jest bardzo zszokowany, gdy dziewczyna doskonale sobie z nią radzi. W trakcie podróży za pomocą Essix ostrzega resztę podróżników o pułapce.

Umiejętności

  • Walka sztyletem - gdy Conor używał topora, Meilin miecza, a Abeke łuku, Rollan do walki wybrał sobie sztylet. Od pierwszej części sie nim posługiwał i nabrał wprawy. Naznaczony nadal używa swojego sztyletu nawet po pokonaniu Pożeracza.
  • Wykrywanie kłamstw - z pomocą Essix może wykrywać kłamstwa. Użył tej umiejętności np. przy spotkaniu z Montem i Pią.
  • Widok z góry - gdy Essix się zgodzi, Rollan może patrzeć z góry oczami latającej Essix.

Wygląd

Chłopak jest średniego wzrostu. Ma ciemne włosy, brązowe oczy i ciemną karnację (choć na okładce książki jest przedstawiony inaczej, to w powieści często o tym wspominano). Zakłada zielony kaftan i koszulę oraz ciemne spodnie. Na początku nie nosił zielonego płaszcza, ale wskutek pewnych wydarzeń zmienił przekonania.

Osobowość

Rollan to zwykły ulicznik. Jest bardzo sprytny, ma bardzo silne poczucie sprawiedliwości i uczciwości. Bardzo lubi dokuczać innym i żartować. Czasami nie potrafi odpuścić. Jego więź z Essix w pierwszych książkach jest słaba i jako jedyny z grupy nie potrafi przenieść sokolicy w stan uśpienia.

Jest zwykle podejrzliwy i uważa, że najlepszym planem jest po prostu ucieczka. Przez długi czas nie ufa Zielonym Płaszczom i nie wstępuje do nich, tak jak reszta grupy. Twierdzi, że nadal nie wie, czego właściwie od niego oczekują.

Rollan rzadko kiedy słucha Tarika. Według niego każdy szacunek to strach czy posłuszeństwo. Jest nieufny w stosunku do ludzi. Nie wybacza łatwo i jest uparty. Doskonale umie przenikać zamiary innych ludzi.

Relacje

Meilin

Początkowo Rollan i Meilin nie lubią się nawzajem, ponieważ mają różne poglądy i odmienne poczucie obowiązku. Rollan opisywał ją jako "zasmarkana córka generała", ale cieszy go jej uśmiech. W całej serii uczą się sobie ufać. Tworzyli swoją więź. Kiedy zmarł ojciec Meilin, to właśnie Rollan starał się ją najbardziej pocieszyć. Opiekowali się sobą nawzajem, więc to, że żywili do siebie uczucia, było oczywiste. W czwartym tomie nie przeszkadzało mu to, że chwyciła jego twarz w dłonie, a on wziął ją za rękę. W piątym zaś wspominał, że chciałby się do niej bardziej zbliżyć. Później, w siódmym tomie, po dość długiej rozłące, chłopak pocałował ją, a Meilin go nie odepchnęła, co pokazuje, ze również darzy go wyjątkowym uczuciem. Podczas całej serii wspomniane jest, że często o sobie myślą i tęsknią za sobą. W drugiej serii tęskni za nią, gdy ta przebywa kilka miesięcy w Zhong. Jest zawiedziony, gdy dziewczyna idzie z Connorem, lecz w końcu sobie uświadamia, że chory Eurańczyk jej bardziej potrzebuje.

Conor

Conor wspomina mu, że jest zadowolony, że ma go jako przyjaciela. W "Polowanie" Conor jest speszony, gdy Rollan mówi mu, że wygląda przyzwoicie w kilcie. W "Więzy krwi" Rollan złości się na niego, bo oddał Żelaznego Dzika i spowodował, że Meilin zdecydowała się powrócić do Zhong. Podczas spaceru przez bagna Rollan wpada w błoto, ale Conor ratuje go. Chłopak uważa, że ​​powinien mu podziękować, ale wszystko to jest "zbyt skomplikowane". W całej książce wciąż jest na niego zły. Podczas bitwy ze Zdobywcami, Rollan mówi do niego: "Razem, prawda?", a Conor odpowiada: "Zawsze". W "Ogień i lód" Rollan końcu przeprasza go i znów stają się przyjaciółmi, a jego spotkanie z własną matką sprawiło, że był w stanie zwracać się do Conora z dylematami. Rollan często żartuje w sprawie zapachu Conora.

Tarik

Rollan wyobraża sobie Tarika jako swojego ojca. Oboje ufają sobie całkowicie. Kiedy Tarik został ukąszony przez węża, nie chciał zostawiać go w chacie osoby z Zielonych Płaszczy. W większości to dzięki niemu decyduje się wstąpić do Zielonych Płaszczy.

Abeke

Mimo, że oboje są swoimi przeciwieństwami, głównie ze względu na charaktery, to i tak Rollan ufa Abeke. Nie akceptował jej na początku, kiedy nieświadomie sprzymierzała się ze Zdobywcami. Była pierwszą osobą, której chłopak opowiedział o swojej Ceremonii Nektaru i jego spotkania z Zefirem. W "Nieśmiertelni Strażnicy" wybierają się razem na wyprawę, w której uczestniczy również Anda i Tellun.

Aidana

Aidana to matka Rollana. W przeszłości porzuciła go, ponieważ cierpiała na chorobę więzi. Rollan na początku był zdezorientowany i zszokowany. Miał mieszane uczucia i czuł się okropnie, kiedy opuszczali Samis. Bardzo kocha Aidanę, chociaż był urażony tym, że zostawiła go na tyle lat.

Ciekawostki

  • W Zwierzoduchy Rollan miał mieć za kilka miesięcy 12 urodziny, co czyni go najstarszym z grupy.
  • Stał się sierotą w wieku 5 lat.
  • Nie potrafi jeździć na koniach i nosorożcach.
  • Nie lubi łasic i koni, a po "Ogień i Lód" także morsów.