FANDOM

Rollan
Rollan
Płeć Mężczyzna
Wiek 11/12/13 lat przez całą serię
Tytuły towarzysz Essix
Zwierzoduch Essix (sokolica)
Rodzina Aidana (matka)
Przyjaciele Conor, Abeke, Meilin, Uraza, Essix, Briggan, Jhi, Tarik, Anda, Zielone Płaszcze
Wrogowie Shane, Gar, niektóre Wielkie Bestie, Zerif, Zdobywcy, Wyrm
Pochodzenie Amaya
Miejsce zamieszkania Concorba (dawniej), Zielona Przystań (teraz)
Występowanie Spirit Animals

Zwierzoduchy, Polowanie, Więzy Krwi, Ogień i lód, Naprzeciw falom, Wzlot i upadek, Wszechdrzewo

Upadek Bestii

Nieśmiertelni Strażnicy, Spalona Ziemia, Powrót, Odpływ

Rollan to jedna z głównych postaci w Spirit Animals. Na początku książki został zatrzymany w więzieniu, ale był niewinny. Jego zwierzoduchem jest Essix.

Osobowość Edytuj

Rollan to zwykły ulicznik. Jest bardzo sprytny, ma bardzo silne poczucie sprawiedliwości i uczciwości. Bardzo lubi dokuczać innym i żartować. Czasami nie potrafi odpuścić. Jego więź z Essix w pierwszych książkach jest słaba i jako jedyny z grupy nie potrafi przenieść sokolicy w stan uśpienia.

Jest zwykle podejrzliwy i uważa, że najlepszym planem jest po prostu ucieczka. Przez długi czas nie ufa Zielonym Płaszczom i nie wstępuje do nich, tak jak reszta grupy. Twierdzi, że nadal nie wie, czego właściwie od niego oczekują.

Rollan rzadko kiedy słucha Tarika. Według niego każdy szacunek to strach czy posłuszeństwo. Jest nieufny w stosunku do ludzi. Nie wybacza łatwo i jest uparty. Doskonale umie przenikać zamiary innych ludzi.

Wygląd Edytuj

Chłopak jest średniego wzrostu. Ma ciemne włosy, brązowe oczy i ciemną karnację (choć na okładce książki jest przedstawiony inaczej, to w powieści często o tym wspominano). Zakłada zielony kaftan i koszulę oraz ciemne spodnie. Na początku nie nosił zielonego płaszcza, ale wskutek pewnych wydarzeń zmienił przekonania.

Historia Edytuj

Zwierzoduchy Edytuj

Rollan w Concorbie mieszkał z przyjaciółmi, sierotami Diggerem i Smarty'm. Niestety jeden z jego przyjaciół zachorował, więc Rollan musiał zdobyć lek. W trakcie rozmowy z aptekarzem jego kolega skradł lek, a mężczyzna wezwał policję i Rollan został wtrącony do więzienia. Tam, w trakcie spisywania zeznań, okazało się, że nie odbył jeszcze ceremonii nektaru. Wtedy do celi przybyła przedstawicielka Zielonych Płaszczy i podała mu napój. Chłopak przyzwał Essix, jedną z Poległych Wielkich Bestii. Tuż po tym wydarzeniu z więzienia wykupił go Zefir. Rollan nie ufał mężczyźnie, bo tak podpowiadała mu sokolica. Nagle zjawił się Olvan na swoim łosiu i przekonał Rollana, aby razem z nim udał się do Zielonej Przystani.

Polowanie Edytuj

W trakcie sesji treningowej dzieci uczą się, jak się bronić za pomocą zwykłych, codziennych rzeczy. Rollan kpi sobie z Meilin, dając jej jako broń... chusteczkę. Jest bardzo zszokowany, gdy dziewczyna doskonale sobie z nią radzi. W trakcie podróży za pomocą Essix ostrzega resztę podróżników o pułapce.

Relacje Edytuj

Meilin Edytuj

Początkowo Rollan i Meilin nie lubią się nawzajem, ponieważ mają różne poglądy i odmienne poczucie obowiązku. Rollan opisywał ją jako "zasmarkana córka generała", ale cieszy go jej uśmiech. W całej serii uczą się sobie ufać. Tworzyli swoją więź. Kiedy zmarł ojciec Meilin, to właśnie Rollan starał się ją najbardziej pocieszyć. Opiekowali się sobą nawzajem, więc to, że żywili do siebie uczucia, było oczywiste. W czwartym tomie nie przeszkadzało mu to, że chwyciła jego twarz w dłonie, a on wziął ją za rękę. W piątym zaś wspominał, że chciałby się do niej bardziej zbliżyć. Później, w siódmym tomie, po dość długiej rozłące, chłopak pocałował ją, a Meilin go nie odepchnęła, co pokazuje, ze również darzy go wyjątkowym uczuciem. Podczas całej serii wspomniane jest, że często o sobie myślą i tęsknią za sobą.

Conor Edytuj

Conor wspomina mu, że jest zadowolony, że ma go jako przyjaciela. W "Polowanie" Conor jest speszony, gdy Rollan mówi mu, że wygląda przyzwoicie w kilcie. W "Więzy krwi" Rollan złości się na niego, bo oddał Żelaznego Dzika i spowodował, że Meilin zdecydowała się powrócić do Zhong. Podczas spaceru przez bagna Rollan wpada w błoto, ale Conor ratuje go. Chłopak uważa, że ​​powinien mu podziękować, ale wszystko to jest "zbyt skomplikowane". W całej książce wciąż jest na niego zły. Podczas bitwy ze Zdobywcami, Rollan mówi do niego: "Razem, prawda?", a Conor odpowiada: "Zawsze". W "Ogień i lód" Rollan końcu przeprasza go i znów stają się przyjaciółmi, a jego spotkanie z własną matką sprawiło, że był w stanie zwracać się do Conora z dylematami. Rollan często żartuje w sprawie zapachu Conora.

Tarik Edytuj

Rollan wyobraża sobie Tarika jako swojego ojca. Oboje ufają sobie całkowicie. Kiedy Tarik został ukąszony przez węża, nie chciał zostawiać go w chacie osoby z Zielonych Płaszczy. W większości to dzięki niemu decyduje się wstąpić do Zielonych Płaszczy.

Abeke Edytuj

Mimo, że oboje są swoimi przeciwieństwami, głównie ze względu na charaktery, to i tak Rollan ufa Abeke. Nie akceptował jej na początku, kiedy nieświadomie sprzymierzała się ze Zdobywcami. Była pierwszą osobą, której chłopak opowiedział o swojej Ceremonii Nektaru i jego spotkania z Zefirem. W "Nieśmiertelni Strażnicy" wybierają się razem na wyprawę, w której uczestniczy również Anda i Tellun.

Aidana Edytuj

Aidana to matka Rollana. W przeszłości porzuciła go, ponieważ cierpiała na chorobę więzi. Rollan na początku był zdezorientowany i zszokowany. Miał mieszane uczucia i czuł się okropnie, kiedy opuszczali Samis. Bardzo kocha Aidanę, chociaż był urażony tym, że zostawiła go na tyle lat.

Ciekawostki Edytuj

  • W Zwierzoduchy Rollan miał mieć za kilka miesięcy 12 urodziny, co czyni go najstarszym z grupy.
  • Stał się sierotą w wieku 5 lat.
  • Jest zauroczony w Meilin.
  • Nie potrafi jeździć na koniach i nosorożcach.
  • Nie lubi łasic i koni, a po "Ogień i lód" także morsów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki