FANDOM

Takoda to jeden z głównych bohaterów "Upadku Bestii". Przyzwał goryla Kovo jako zwierzoducha.

Osobowość Edytuj

"- Pan tajemnica - powiedziała zdumiona Meilin. - Nieśmiały przy nas, asertywny przy innych." ~ Nieśmiertelni Strażnicy, str. 141

"- Dobranoc.

- Na to wygląda - odrzekł sennie Takoda. - Choć dziwnie to tutaj mówić. Szalona zmiana perspektywy. Co za niesamowita okazja do refleksji." - Nieśmiertelni Strażnicy, str. 183

Takoda to spokojny, nieśmiały chłopak. Jest mądry i ma przyzwyczajenia mnichów, ponieważ to oni go wychowali. Myśli racjonalnie i jest opanowany, zdaje się, że nic nie wytrąci go z równowagi. Kiedy Xanthe rozpacza po stracie domu i rodziny, stara się ją pocieszyć i obejmuje dziewczynę. Jego uczucia do Kovo są mieszane; kiedy goryl jest w stanie uśpienia, chłopak za nim tęskni. Z żalem wspomina, że to właściwie on należy do Kovo, a nie goryl do niego. W obronie swego zwierzoducha Takoda zapewnia kolegów, że Kovo, mimo złych zamiarów w zakończonej już wojnie, teraz jest nastawiony pokojowo i chce pomóc. Jedenastolatek wydaje się nieufny i zdystansowany, ale raczej szybko przywiązuje się do wszystkiego i przyjmuje wszystko spokojnie. Jest wierny przyjaciołom i ufa im.

Wygląd Edytuj

Takoda jest mniej więcej wzrostu Rollana. Jest chudy i kościsty. Ma ciemną skórę, ogoloną głowę i wyraźnie zarysowaną szczękę. Rysy jego twarzy wydają się zhongijskie, ale jego akcent przypomina typowego mieszkańca Północnego Nilo. Nosi sztywną, niebieską, bawełnianą szatę przepasaną białą szarfą. Na swą pierwszą wyprawę z Conorem i Meilin uwdział Zielony Płaszcz, choć jeszcze do tej oranizacji nie wstąpił.

Historia Edytuj

Nieśmiertelni Strażnicy

Takoda został wychowany przez mnichów z klasztoru w północnym Nilo. Tam przyzwał goryla Kovo, którego udało się uwięzić. Zanim Zerif zdążył odebrać chłopakowi zwierzoducha, Conor pomógł mnichom w walce, a potem udał się z Takodą i Kovo do Zielonej Przystani. Takodę zastajemy tam w momencie powrotu Meilin do siedziby Zielonych Płaszczy. Chłopiec siedzi przy swoim zwierzoduchu Kovo i medytuje. Potem wyrusza wraz z Conorem i Meilin na wyprawę w celu odkrycia choroby Wszechdrzewa. Pod ziemią atakują ich potwory zwane Rojem. Z opresji ratuje ich Xanthe, mieszkanka nieznanego im wcześniej kraju znajdującego się pod Erdas, Sadre. Tam dowiadują się wielu szokujących rzeczy o świecie i zagrożeniu, jakie na niego czyha. By je powstrzymać, muszą udać się do Nilo. Zaczynają wyprawę zaraz po zniszczeniu Phos Astos przez Rój, wskutek czego również Xanthe decyduje się opuścić podziemia i pomóc dzieciom. Prowadzona przez Kovo grupa wraz ze zwierzoduchami rozpoczyna wędrówkę po jaskiniach - ku Nilo.

Relacje Edytuj

Xanthe Edytuj

Przez "Nieśmiertelnych Strażników" Takoda i Xanthe stają się dobrymi przyjaciółmi. W czasie podróży do Phos Astos chłopak wpada na nią, a ona się rumieni. Lubią się, co wzmacnia fakt, że Takoda przyzwał Wielką Bestię Kovo, a rodzina Xanthe go podziwia i wielbi.

Conor i Meilin Edytuj

Takoda ufa dzieciom i pomaga im w ratowaniu Wszechdrzewa. Przez "Nieśmiertelnych Strażników" lepiej się poznają i stają się przyjaciółmi.

Ciekawostki Edytuj

  • Jego imię znaczy "przyjaciel dla wszystkich".

Więcej z Fandomu

Losowa wiki