FANDOM

Uraza jest lamparcicą, jedną z Czterech Poległych. Jej towarzyszem i osobą która sprowadziła ją z zaświatów jest Abeke. Jest patronką Nilo. Podczas wielkiej wojny została zabita przez Kovo .

Wygląd

Lamparcica była duża i smukła, rozmiarami niemal dorównywała lwom. Jej lśniące futro było bez skazy

Miała nawet te legendarne fioletowe oczy, lśniące niczym ametysty

Charakter

Uraza jest dosyć niecierpliwa. Bez wątpienia odważna i lojalna czego wiele razy dowodzi. Nie lubi wody. Jako lampart czasami odzywa się w niej instynkt, i przestaje słuchać swojej towarzyszki.

Umiejętności

Uraza często wspomaga Abeke fizycznie, a podczas Ceremonii Nektaru dzięki lamparcicy, Abeke miała wyczulony węch i słuch.

Lamparcica jest zwinna i szybka. Potrafi doskonale walczyć i się bronić.

Może również pomóc jej poruszać się bezszelestnie, szybciej biec, wysoko skakać, bądź dodawać intuicji.

Jej talizmanem jest Bursztynowy Lampart.

Relacje

Abeke

Uraza jest mocno przywiązana do Abeke. Uraza użycza jej umiejętności takich jak wysokie skoki, czy wyostrzony węch i słuch. Poruszają się harmonijnie, ich więź jest bardzo głęboka. Doskonale się rozumieją; są przyjaciółkami.

Cabaro

Od zawsze Urazę i Cabaro wiązała rywalizacja. Oba te wielkie koty były symbolami Nilo, lecz Uraza w przeciwieństwie do lwa była na fladze krainy.

Występowanie

Zwierzoduchy

Abeke przywołuje Urazę. Kocica wydaje się obojętna na otoczenie.

Lamparcica podąża za dziewczyną i Shane'm do ładowni. Abeke rozmawia z nią przez chwilę, a potem ćwiczy walkę z chłopakiem. Skrada się bezszelestnie do jego pleców, kiedy do środka wpada zamaskowany mężczyzna. Uraza użycza jej swojej mocy i warczy gniewnie, gdy okazuje się, że to był podstęp. Po tym zdarzeniu kocica przechodzi w stan uśpienia.

Abeke i Uraza zwiedzają wyspę w Zatoce Amayańskiej. Zwierzoduch pomaga jej poruszać się sprawnie i zwinnie. Zbliżają się niezauważone do ludzi na plaży. Lamparcica ponownie wspomaga ją, kiedy do Abeke zbliża się Admirał. Po chwili sama wpada na oszalałe zwierzę i walczy z nim. Umyka na drzewo, kiedy jej towarzyszka jest już bezpieczna. Po wszystkim Abeke przytula ją.

Kocica pozostaje w uśpieniu, kiedy dziewczyna rozmawia z Garem.

Abeke i Uraza wraz ze Zdobywcami przybywają do Araxa i wspinają się na wysokie skały. Dziewczyna z łuku mierzy do przeciwników - Zielonych Płaszczy. Lamparcica odgania pazurami Essix, która uniemożliwia jej strzał. Ostatecznie udaje jej się chwycić skrzydło sokolicy w zęby. Kiedy Abeke zaczyna się wahać, pojawia się Jhi. Uraza obserwuje pandę i warczy, kiedy dziewczyna celuje do niej z łuku. Wielkie Bestie spotykają się; kocica wypuszcza Essix i styka nosy z Jhi.

Dziewczyna decyduje się nie walczyć z Zielonymi Płaszczami. Lamparcica zeskakuje na pole bitwy. Obala walczących ze sobą Shane'a i Meilin, a potem razem podążają do skrzyni z talizmanem. Zmysły Abeke wyostrzają się i dziewczyna pokonuje przepaść.

Polowanie

Uraza czeka nerwowo, kiedy Abeke przygotowuje się do wyjścia na ćwiczenia. Wychodzą z pokoju i w pewnym momencie nad ich głowami przelatuje ptak, czyjś zwierzoduch. Uraza skacze na niego, z zamiarem zapolowania. Abeke łapie ją za ogon i ściąga na ziemię, a kocica warczy instynktownie. Chowa kły, gdy orientuje się, że to jej towarzyszka, po czym odmawia przejścia w stan uśpienia.

Ruszają dalej, aż docierają do rozwidlenia dróg. Kiedy dziewczyna prosi Urazę o pomoc, lamparcica w mgnieniu oka skacze przed siebie, chcąc złapać lotopałankę. Abeke nie udaje się jej złapać. Kocica biegnie za uciekającym zwierzęciem, aż wpadają do jadalni. Uraza pędzi po stole, przy którym siedzą Zielone Płaszcze i rozrzuca jedzenie. Pościg trwa, aż Abeke woła do swojego zwierzoducha, aby ta się powstrzymała. Lotopałanka siada na żyrandolu, a lamparcica krąży pod nim. Po tym wydarzeniu pokornie przechodzi w uśpienie.

W sali ćwiczeń Uraza współpracuje z Abeke, walcząc z Errolem.

Drużyna rozdziela się po bitwie, która odbyła się już po wyruszeniu na misję. Finn, Meilin i Abeke ukrywają się między wielkimi głazami. Uraza wyczuwa, że ktoś się zbliża i warczy bezgłośnie. Kocica jest bezsilna, kiedy Meilin wpada do bagna. W czasie późniejszej wędrówki, lamparcica użycza swojej zwinności Abeke i obie poruszają się bez problemu po zdradliwym terenie.

Kiedy docierają do Trunswicku i zapada mrok, Abeke prosi ją, aby poszukała przejścia w murze miasta. Kocica prowadzi ich do środka, a potem wypatruje niebezpieczeństw. Zbliżają się do Wyjącego Domu; Uraza znów prowadzi grupę, znajdując im kryjówkę.

Już w Glengavin, Uraza przed świtem wychodzi z sypialni Abeke i Meilin. Dziewczyna woła ją, jednak lamparcica nie reaguje; rusza więc za nią. Zwierzę zatrzymuje się i patrzy znacząco. Prowadząc Abeke, szuka drogi, aż dochodzą do pomieszczenia, gdzie dziewczyna słyszy stłumioną rozmowę Devina i Karmo. Wychodzi z pokoju i nagle staje z nimi w twarz.

Uraza warczy w pewnym momencie, a kiedy młody Trunswick grozi Abeke, ta atakuje go. Lamparcica rzuca się na Eldę, ale dziewczyna przegrywa walkę i usypia ją. Chłopcy zamykają ją w drewnianej skrzyni.

Rollan, Meilin i Abeke udają się na ogrodów zamkowych. Kocica siada na drzewie. W końcu porzucają wyczekiwanie. Uraza strąca kilka jabłek na trawę, kiedy zeskakuje z pnia. Jedno z nich spada na głowę Meilin, ale dziewczyna łapie je i rzuca w las. Rollan, z pomocą Essix wysnuwa wniosek, że jest tam Rumfuss. Abeke prosi Urazę, by skontaktowała się z dzikiem. Rusza z nią Essix i Jhi.

Podczas rozmowy z Wielką Bestią, pojawiają się Zdobywcy. Abeke i Uraza walczą wspólnie, zręcznie się broniąc i atakując. Po skończonej bitwie, Devin bluźni na uciekinierów, a lamparcica powala go na ziemię i przytrzymuje.

Galeria

Nawigacja